Nordea Master
Nordea Masters är en tävling vi har jobbat länge med i olika former. Under åren 2016-2018 hade vi ett helhetsuppdrag av vår kund Perfect Noise att leverera inramning och branding av tävlingen samt att etablera ett flertal aktiveringar till Nordea.Uppdraget med aktiveringarna bestod av att inreda ett 500kvm stort VIP-tält i två våningar med möbler, branding och en komplett teknisk lösning för presentationer.
Det innehöll också etableringar av ett flertal aktiveringar längs banan som t ex fototält, viewing-tält, viewingläktare, simulatortält och entréer.
Bilder från projektet
Vår leverans
Till det här projektet levererade vi:LjudLjudavdelningen levererade ljudanläggningar till flera av aktiveringarna, mickar, ljudmix och ljudpersonal till VIP-tältet.
LjusLjusavdelningen levererade tross-konstruktioner som bas till flera av aktiveringarna längs banan och miljöljussättning av VIP-tältet.
BildBildavdelningen levererade en bildlösning med led-vägg, presentationsteknik och bildpersonal till VIP-tältet. Man levererade också ett stort antal bildskärmar till dom olika aktiveringarna ute på banan så att besökarna snabbt kunde se tävlingsresultatet som uppdaterades kontinuerligt.
DekorDekoravdelningen levererade möbleringar till VIP-tältet och till flera av aktiveringarna längs banan.
SnickeriSnickeriet hjälpte till att snygga till tält och trosskonstruktioner för att skapa en mer sofistikerad look. Man byggde också väggarna och avdelare i VIP-tältet samt producerade pop-up barer till bland annat Staropramen.
PrintPrintavdelningen hade kanske det största uppdraget i vår leverans med branding och inramning av VIP-tält, aktiveringar och av tävlingen i stort. Man levererade ett stort antal printade vepor till utsidorna av tält och layher-ställningar och en hel del folieringar till inomhusbrandingen. Allt monterades sen på plats av våra duktiga printmontörer.
ProjektledningInför leverans och väl på plats koordinerades leveransen och byggnationen av vår projektledare Mikael Jonasson.