Allt började med Snapchat på Guldägget
I samband med arbetet med Guldägget 2022 på Stockholm Waterfront fick vi också frågan från våra vänner på Eventum om att designa och producera en lounge till galans huvudsponsor, Snapchat.Lösningen blev en 150kvm stor lounge med specialproducerade möbler, en demostation för Snapchats AR-funktioner och en integrerad glassbar.
Möblerna, modulerna och konceptet som ritades och byggdes till den här aktiveringen har sedan återanvänts i olika konfigurationer till andra event. En bra lösning som både är väldigt hållbar och som ger en hög igenkänningsfaktor för varumärket. Smart!
Bilder från projektet
Vår leverans
Till det här projektet levererade vi:LjudÄven om ljudavdelningen inte alltid är en självklar del i en lounge eller monterlösning så är man definitivt en huvudingrediens när det kommer till konferenser. När vi till exempel levererade en lösning till Snap Forward eventet på Fotografiska Muséet levererade ljudavdelningen högtalarsystem, trådlösa mickar och ljudmix.
LjusLjusavdelningen är vanligtvis involverade i Snapchat-projekten. Det kan handla om miljöbelysning, inbyggd belysning i specialbyggda möbler eller ljussättningar för konferens, fest och mingel.
BildBildavdelningen är nästan alltid med på Snapchat-aktiveringar med skärmar till de olika modulerna. När det gäller presentationer och konferenser är bildavdelningen där med skärmlösningar, presentationsteknik och teknisk personal.
DekorDekoravdelning stärker upp där Snapchat inte redan har egna dekorlösningar. Det kan vara mattningar, scendäck, tygningar och möbleringar.
SnickeriSnickeriet producerar alla specialbyggda Snapchat-möbler och moduler och är sen med ute i fält och bygger och river de olika eventet.
PrintPrintavdelningen sätter pricken över i'et på möbler och event med printade loggos och golvfolieringar.
ProjektledningInför leverans och väl på plats koordinerades leveransen och byggnationen av vår projektledare Mikael "Snobben" Jonasson.